.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره مدیریت زن
نظر آیت‌الله جوادی آملی درباره مدیریت زن


انتظارها برای معرفی سه وزیر باقیمانده کابینه دهم، در جلسه دیروز مجلس به ثمر ننشست و علی رغم انتشار اخباری که حاکی از اسامی این سه وزیر بود، باز هم این وزرا به مجلس معرفی نشدند.

حمیدرضا حاجی بابایی، صادق محصولی و علی ذبیحی سه گزینه احمدی نژاد برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی و نیرو بودند که خبر انتخابشان را برخی نمایندگان روز سه شنبه اعلام کردند. اما نامه معرفی انها نه تنها در جلسه دیروز اعلام وصول نشد که به گفته محمدرضا باهنر اصلا به مجلس نرسید.

به همین دلیل بود که حسن غفوری فرد عضو هیات رئیسه مجلس نیز در نطق میان دستور خود، با تبریک کسب رای اعتماد  18 نفر از وزیران کابینه، گفت که انتظار می رود هرچه سریعتر 3 وزیر باقی مانده به مجلس معرفی شوند. بویژه آنکه بی وزیر ماندن وزارت خانه مهمی مثل آموزش و پرورش با وجود 14 میلیون دانش آموز و بیش از یک میلیون معلم دبیر و کارمند آن هم در ابتدای سال تحصیلی جدید به هیچ وجه زیبنده کابینه پرتلاش دولت دهم و شرایط انقلابی کشور نیست.

البته احمدی نژاد که برای تکمیل کابینه خود، قانونا سه ماه فرصت دارد، هنوز به پایان این فرصت نرسیده است. اگر به گفته ایرج ندیمی مشاور پارلمانی رئیس جمهور این وزرا پس از پایان تعطیلات هفته آینده مجلس، معرفی شوند، به منزله ان است که احمدی نژاد تنها از دو ماه فرصت خود استفاده کرده است. ندیمی تاخیر در معرفی این وزرا را تعطیلات مجلس عنوان کرد و افزود: از آنجا که مجلس ظرف 10 روز پس از معرفی وزرای پیشنهادی باید به بررسی صلاحیت آنها در صحن علنی بپردازد، تصمیم گرفتیم تا پس از تعطیلات آنها را معرفی کنیم تا خللی در کار نمایندگان ایجاد نشود.

این دومین بار است که احمدی نزاد به دلیل تعطیلات مجلس، معرفی وزرایش را به تاخیر می اندازد و البته تا کنون هیچ دولت مردی به این سوال پاسخ نداده است که چرا هربار در آستانه تعطیلات مجلس، قوه مجریهبه یاد معرفی وزرایش می افتد و در فواصل این تعطیلات چرا این کار انجام نمی شود؟

شبهه در اسامی اعلام شده
وقتی برخی نمایندگان مجلس از اظهار نظر در مورد دومین وزرای احتمالی وزارتخانه های آموزش و پرورش، رفاه و تامین اجتماعی و نیرو، خودداری کرده و می گفتند که باید منتظر اعلام رسمی آنها بود؛ این تصور ایجاد شد که هنوز اسامی  اعلام شده قطعی نشده است.

این شبهه با سخنان مشاور ارشد و مشاور پارلمانی رئیس جمهور قوت بیشتری گرفت. چه آنکه نه مجتبی ثمره هاشمی و نه ایرج ندیمی، حاضر به تایید این اخبار نشدند و ندیمی تنها به بیان این نکته اکتفا کرد که برای سه وزارتخانه باقیمانده، وزیر زن معرفی نخواهد شد.

اگرچه همین موضع دولت در عدم معرفی وزیر زن، نوعی عقب نشینی از مواضع پیشین دولت دهم است که علی رغم مخالفت علما، همچنان برای معرفی زن اصرار داشت؛ اما تایید یا تکذیب نکردن لیست وزرای احتمالی، این احتمال را زنده نگه می دارد که تا بعد از پایان تعطیلات مجلس، برخی از این اسامی تغییر کند. اسامی که تنها حاجی بابایی در آن تازگی داشت و پیش از این حدس و گمان هایی درباره معرفی محصولی و ذبیحی مطرح بود. چه آنکه ذبیحی در فهرست پیشین که پس گرفته شد نیز به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی شده بود.

اقبال بلند حاجی بابایی
با وجود تمامی احتمالات درباره تغییر در اسامی مطرح شده برای تصدی سه وزارتخانه باقی مانده، از دیروز حدس و گمانها برای ارائه رای اعتماد به انها آغاز شده بود. از میان حمیدرضا حاجی بابایی، صادق محصولی و علی ذبیحی، حاجی بابایی خوش اقبال ترین وزیر احتمالی است که تقریبا تمامی نمایندگان در رای آوری وی شکی ندارند. تا آنجا که کاظم موسوی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات به "خبر" گفتک من به شما قول می دهم که اگر 250 نماینده در جلسه رای گیری حضور داشته باشند، حاجی بابایی می تواند 240 رای را به خود اختصاص دهد.

آیت‌الله جوادی آملی در جلسه تفسیر قرآن کریم گفت: کسانی که رسالت الهی به عهده داشتند، مرد بودند؛ چون این وظیفه یک کارِ اجرایی است. اما کرامت، معجزه و ولایت، زن و مرد ندارد.

به گزارش رسا آیت الله جوادی آملی در جلسه تفسیر با اشاره به آیه ﴿وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَکَ إِلَّا رِجَالاً نُّوحِی إِلَیْهِمْ﴾ گفت: چه در سوره مبارکه «انبیاء» چه در سایر سوَر، در سوره «نحل» فرمود: آنها که رسالت الهی را به عهده داشتند، مرد بودند؛ چون کارِ اجرایی است. اما کرامت، معجزه و ولایت زن و مرد ندارد؛ کارِ اجرایی که انسان با مردها باید تماس بگیرد؛ مردها باید به او مراجعه کنند؛ بخش وسیع از کارها را با نامحرمها باید انجام بدهد؛ گفته شده این کار را مرد باید انجام بدهد. خدا فرمود ما پیامبری به عنوان زن نداریم؛ اما ولیّ الله داریم که زن است؛ چون ولایت مربوط به کمال‌ها و قداست‌های روحی است که بین خدا و آن شخص است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از بیانات خود افزود: «اولی این است که زن‌ها در کارهای اجرایی شرکت نکنند. کار اجرایی کمال نیست که اگر زن‌ها در آن شرکت نکنند از چیزی محروم شده باشند؛ آری، در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌هایی که تمام محصلین آن را دختران تشکیل می‌دهند، اولی مدیریت خانم‌ها می‌باشد؛ ولی در کارهای اجرایی دیگر که مستلزم سر و کار داشتن با نامحرم است، اقوی مدیریت مردان است».

آیت الله جوادی آملی در بخش پایانی درس خود در عظمت مقام زن اظهار داشت: آیا این عظمت و جلالی که فرشته‌ها با مریم(سلام الله علیها) داشتند برای خود مریم بود یا ارهاص عیسی بود؟ «ارهاص» یعنی پیش‌درآمد معجزه. عده‌ای که عظمت زن را نشناختند، گفتند این کرامت‌هایی که بهره وجود مبارک مریم(سلام الله علیها) شد، اینها ارهاص عیسی بود؛ یعنی پیش‌درآمد معجزه عیسی بود. خیر، نیازی به این نیست. مگر مریم کم آدمی است؟ مگر در مسئله ولایت زن و مرد دارد؟ ولایت برای انسان است؛ انسانیّت انسان به روح اوست، روح نه مذکّر است نه مؤنث. این بدن است که یا این‌چنین ساخته شده یا آن‌چنان ساخته شده. اگر روح مجرّد هست که هست مجرّد، نه مذکّر است نه مؤنث؛ این ذکوریت و اناثیت برای تَن است. این تَن که با فرشته‌ها در تماس نیست و مناجات نمی‌کند. آن که با خدا مناجات می‌کند نه زن است نه مرد.

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.286 seconds.